På resande fot

Stockholm igen – för några möten, och för snudd på obligatoriskt häng på Il Caffè där det fortfarande går alldeles utmärkt att slå sig ned med datorn och jobba en stund mellan varven.

Jag kan så här efter snart tre månader i provinsen konstatera att planen jag hade, den att fortsätta ta uppdrag i Stockholm, att i huvudsak jobba med dem från Nora, och vika ett par tre dagar i månaden för storstadsbesök och möten/avstämningar från bittida till sent, faktiskt fungerar. Och att det där med tåg är en förträfflig uppfinning. Man skulle kunna säga att det går som på räls – i alla fall när det fungerar. (Se den där sista meningen som en hommage à Arne Hegerfors.)

”Sportfiske” som begrepp har jag alltid sett som en sammanfattning av allt fiske som inte bedrivs yrkesmässigt. Så fel jag haft.

I min sammanställning över sport i Bergslagen häromdagen nämnde jag sportfiske. ”Sportfiske” som begrepp har jag alltid sett som en sammanfattning av allt fiske som inte bedrivs yrkesmässigt. Så fel jag haft. I min research inför ett eventuellt återupplivande av fiske som personlig hobby har jag bl a besökt Nora Gyttorp Fiskeklubb hemsida. Där handlar det i huvudsak om tävlingar – alltså fiske som just sport. Och för Nora Gyttorp går det bra: Nordiska mästerskapen i pimpelfiske gick av stapeln i finska Viitasaari förra helgen, och Lotta Engvall kammade hem guldet i damklassen.

superlotta
Lotta ”SuperLotta” Engvall vann guldmedalj!

Självförtroendet borde följaktligen vara på topp när nu ett helt busslass med sportfiskare är på väg upp från Nora till Västerbotten för pimpel-SM 2016, som går av stapeln i Örträsk 9–10 april. Arrangörer är Sportfiskeklubben i Örträskbygden. SPÖ. Apropå Hegerfors.

38 av 100 i #Blogg100

I morgon: TBD

Författare: peranchor

Här brukade det stå: ”Mat, media, vin (inte nödvändigtvis i den ordningen) är vad som får min jord att snurra.” Det var då det.

Kommentera

