Senaste nytt

Senaste nytt, återigen ur ett synnerligen lokalt perspektiv. Håll till godo!

  1. Dottern kom hem från förskolan förra veckan och kungjorde att hon äääälskar blodpudding. Som den oldtimer jag är gladde det mig att man överhuvudtaget fortfarande serverar denna skolköksklassiker, som tillsammans med ärtsoppa egentligen är det enda jag minns med glädje från skoltidens luncher. Hustrun är däremot inte fullt så förtjust i just den här delikatessen, så Dottern och jag passade på när mamma var på tjänsteärende i Örebro tidigare i kväll.

    pudding

    Bacon och rårörda lingon till. Samt mjölk. Det kan vid närmare eftertanke vara första gången sedan 1981 jag dricker mjölk till middagen.

  2. Pallkragarna är inhandlade – helgen är räddad. De ska nämligen bestrykas med linolja för att hålla mer än en säsong, och så ska de placeras snyggt och ändamålsenligt innan de fylls med lika delar jord och naturgödsel.
  3. Vi börjar se ljuset i slutet av tunneln vad gäller badrumsrenoveringen. Hittar vi bara den magiska formeln för samordning mellan rörläggare, golvläggare, snickare och elektriker hyser vi gott hopp om att kunna duscha i god tid innan industrisemestern.

37 av 100 i #Blogg100

I morgon: På resande fot

Författare: peranchor

Här brukade det stå: ”Mat, media, vin (inte nödvändigtvis i den ordningen) är vad som får min jord att snurra.” Det var då det.

Kommentera

