Prokrastinera mera

Jo, här skulle jag egentligen skrivit en längre reflektion över hur flytten till villa i småstad påverkat mig ur ett personligt sociokulturellt perspektiv (det ni!), men det får anstå. Inte till i morgon, för då kommer kära vännerna SIDA-medarbetaren och Ungdomsboksförfattaren hit och hjälper oss att fira av påsken. Men kanske att jag finner tid, inspiration och möjlighet på Annandag påsk – ännu en röd dag som åtminstone ur det där personliga perspektivet historiskt sett präglats av självförebråelser och ruelse. (Som kontrast till och definitivt konsekvens av påskaftons excesser och allmänna övermod – allt i vårens tecken.)

villan

Dessutom har jag återfunnit ett stycke facklitteratur jag nästan givit upp hoppet om att någonsin återfinna: ”Så byggdes villan – Svensk villaarkitektur från 1890 – 2010”, Augustprisnominerad i kategorin Årets svenska fackbok 2009. Ett praktverk. Som får bli kvällslektyr.

Så, jag prokrastinerar glatt – flyttar fram såväl trädgårdsmöbler (Scillan fick knappt plats för plusgraderna på altanen idag!), som klockan idag och återkommer i morgon. Glad påsk!

Nr 26 av 100 i #Blogg100

I morgon: TBD

Författare: peranchor

Här brukade det stå: ”Mat, media, vin (inte nödvändigtvis i den ordningen) är vad som får min jord att snurra.” Det var då det.

Kommentera

