På resande fot

Mycket till bloggpost blir det inte idag. Har nämligen varit igång sen just innan klockan sex i morse, för att resa till Stockholm – denna gång med buss och tåg i stället för med bil. Jag inledde med att sätta mig på fel buss. Efter att ha kommit lite på kant med föraren redan vid påstigningen (en ganska lång historia med ganska mycket ömsesidig 50-åringsprestige av värsta sorten inblandad, varför jag på Hustruns inrådan avstår att återge den) var det inte riktigt läge att ta upp saken med honom. Följaktligen blev det ett par hyfsat nervösa minuter innan jag kunde vara helt säker på att jag satt på bussen till Örebro och inte till Karlskoga.

soya

Jag kom i alla fall fram till Stockholm till slut, och kunde genomföra samtliga möten enligt plan. Hann till och med mellanlanda i ett hål i väggen vid Rådmansgatan – för långt ifrån märkvärdig men ändå Sushi.
Därför, just idag: Stockholm – Nora 1–0.

Nr 21 av 100 i #Blogg100

I morgon: TBD

Författare: peranchor

Här brukade det stå: ”Mat, media, vin (inte nödvändigtvis i den ordningen) är vad som får min jord att snurra.” Det var då det.

Kommentera

