Mikrodramats aktörer, del 4

1956 stod alltså huset –Villa Åkerström – färdigt, och veterinären med familj flyttade in. Verksamhet och boende under samma tak – verksamheten i nordväst, boendet i sydost. Ungefär så här blev det:

1956

Som synes generösa utrymmen. Boytan är uppmätt till 205 kvm, sen tillkommer ytterligare ca 50 i form av diverse förråd samt integrerat varmgarage. (Jodå, för ett sådant var det noga med att man hade när man skulle bo i fin villa på 50-talet.)

”Pappa, kan du följa med mig och kissa? Jag har glömt vägen till toan.”

Att flytta från en 2,5:a på Kungsholmen till det här blev lite speciellt. Inte minst för Dottern, snart 4. ”Pappa, kan du följa med mig och kissa? Jag har glömt vägen till toan.”

Några förändringar har så klart gjorts sedan 1956, och några till lär det bli. Veterinären bodde kvar till 1989, varvid fastigheten försåldes och nya ägare kom in i bilden. Det tänkte jag berätta mera om i morgon.

Nr 9 av 100 i #Blogg100

I morgon: ”Men kära nån, hur tänkte de här?”

Författare: peranchor

Här brukade det stå: ”Mat, media, vin (inte nödvändigtvis i den ordningen) är vad som får min jord att snurra.” Det var då det.

Kommentera

