OK, det tog ett tag. Det medges.

Som framgår av det (enda) tidigare inlägget firar den här bloggen sju år i år. Jag reggade den redan i oktober 2009, och har sedan dess inte skrivit en rad.
De saker som låg mig särskilt varmt om hjärtat då, som media, kommunikation och innovation ur ett digitalt perspektiv fanns det redan så många som skrev om. Somliga väldigt bra, som Fredrik, Micke och Miriam t ex. Andra inte så bra.
Hur som helst, frasen ”The world needs another folk singer like I need a hole in the head” från Crackers ”Teen Angst” dök upp i mitt huvud, så jag tänkte jag skulle låta det hela vara ett tag – och så blev det onekligen.

Jag kan inte längre stå emot Fredriks locktoner.

Nu ska det emellertid bli ändring: jag kan inte längre stå emot nämnde Fredriks locktoner utan kommer att delta i den femte upplagan av #blogg100. Jag förbehåller mig rätten att vädra mina åsikter om det mesta som rör digital utveckling och change management (ity det fortfarande ligger mig varmt om hjärtat – det är ju mitt jobb), vidare kommer jag svårligen kunna avstå från att då och då reflektera över aktuella händelser inom kultur, politik och samhälle – men fokus för denna min blogg kommer att ligga på rapportering kring de företeelser en som ganska inbiten storstadsbo stöter på när en gör flytten från Stockholm till en väldigt mycket mindre stad. Från lägenhet till hus. Från balkong till 1500 kvm tomt.

OK. Tärningen är kastad. 🙂

Nr 1 av 100 i #Blogg100

bunkern

Bunkern a k a Villa Vera.

Blogg100

Författare: peranchor

Här brukade det stå: ”Mat, media, vin (inte nödvändigtvis i den ordningen) är vad som får min jord att snurra.” Det var då det.

2 thoughts on “OK, det tog ett tag. Det medges.”

  1. Härligt att du är med! Och hoppas kunna hälsa på er i Nora vid tillfälle. Min tjej pluggar ju i Örebro så numera är jag i de krokarna ganska regelbundet. 🙂

    1. Hr. Wass är hjärtligt välkommen – hojta till när du är på ingång, så slaktar vi en spädgris eller nåt!

Kommentera

